نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
سرخط خبرها

به علت شیوع امیکرون، امسال اعتکاف در مساجد برگزار نمی‌شود

  • کد خبر: ۹۸۴۸۴
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
به علت شیوع امیکرون، امسال اعتکاف در مساجد برگزار نمی‌شود
سروکله کرونا که پیدا شد، خیلی از مراسم‌ها از رونق افتاد. در این میان برگزاری بسیاری از مراسم‌های مذهبی نیز تحت شعاع این موضوع قرار گرفت.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ سروکله کرونا که پیدا شد، خیلی از مراسم‌ها از رونق افتاد. در این میان برگزاری بسیاری از مراسم‌های مذهبی نیز تحت شعاع این موضوع قرار گرفت. اعتکاف نیز ازجمله این مراسم ‎ها بود که این ویروس منحوس آن را به تعطیلی کشاند.

چندی پیش که وضعیت کشور از نظر شیوع کرونا مساعد بود، علاقه‌مندان به برگزاری مراسم اعتکاف امیدوار بودند، اما این روز‌ها با توجه به شیوع امیکرون، درباره برگزاری این مراسم معنوی در مساجد مشهد نیز تردید‌هایی ایجاد شده است و به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، دستورالعملی که ستاد کرونای خراسان رضوی به آن‌ها ابلاغ کرده، حاکی از توقف و جلوگیری از برگزاری مراسم اعتکاف است.

امیرحسین احمدنیا در گفتگو با شهرآرا اظهار کرد: ۱۳ بهمن نتیجه نهایی آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که به صورت اضطراری برگزار شد، به دست ما رسید و به همین دلیل در سیاستی که پیش رو داریم، حتی اگر وضعیت بهتر شود نیز به هیچ عنوان برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد را ترویج نمی‌کنیم. زیرا امیکرون شیوع گسترده‌ای دارد.

وضعیت کرونا بدون تغییر است

وی اضافه کرد: فقط زمانی ممکن است به برگزاری مراسم اعتکاف بیندیشیم که وضعیت بسیار مساعد شود. درصورتی که طبق گفته کارشناس بهداشت و علوم پزشکی، بعید است تا زمان فرارسیدن ایام اعتکاف، وضعیت کاهش ابتلا و رنگ بندی کرونا در استان تغییر کند.

احمدنیا با اشاره به اینکه هرسال، یکی دو ماه پیش از برگزاری مراسم اعتکاف، ثبت نام انجام می‌شود، گفت: امسال ممکن است مساجد پیش از اطلاع از این دستورالعمل، اقدام به ثبت نام کرده باشند، اما به همه مساجد توصیه شده است که به هیچ عنوان درباره برگزاری اعتکاف اعلام قطعی و رسمی نکنند.

وی درباره دستورالعمل برای مدیریت هوشمند کرونا در مساجد، ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار مسجد زیرمجموعه امور مساجد استان‌های خراسان است.

گروه‌هایی برای نظارت به مساجد اعزام می‌شوند که طی دو سال گذشته نیز نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در مساجد بررسی می‌کردند. اکنون نیز این نظارت انجام می‌شود و درصورتی که تخلفی را مشاهده کنند، برابر ضوابط با آن‌ها برخورد می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->